اسنپدراگون ۸۷۵ در بنچمارک AnTuTu بسیار قدرتمند ظاهر شده

با توجه‌ به اولین نتایجی که از تراشه اسنپدراگون ۸۷۵ در وب‌سایت AnTuTu منتشر شد، این تراشه جدید کوالکام قدرتمندتر از تراشه ۵ نانومتری سامسونگ است.  

جدیدترین تراشه پرچم‌دار شرکت کوالکام با نام اسنپ‌دراگون ۸۷۵ در تاریخ ۱ دسامبر (۱۱ آذرماه) معرفی خواهد شد. بااین‌حال حساب کاربری Abhishek Yadav اولین نتایج این تراشه در بنچمارک AnTuTu را فاش کرده است؛ اعدادی که نشان از قدرت بالای این تراشه دارند. تراشه جدید کوالکام با اسم رمز Lahaina در حال ساخت است و توانسته امتیاز ۸۴۷,۸۶۸ کسب کند. این تراشه نشان داد که ۲۵ درصد سریع‌تر از اسنپ‌دراگون ۸۶۵ استفاده‌شده در گوشی ویوو iQOO 5 Pro است.

گزارش‌های مختلف به این موضوع اشاره دارند که اسنپ‌دراگون ۸۷۵ با معماری ۵ نانومتری ساخته شده است که باعث می‌شود عملکرد بهتری داشته باشد و انرژی کمتری مصرف کند. تراشه‌های فعلی بازار با معماری ۷ نانومتری ساخته شده‌اند.

اولین تراشه ۵ نانومتری سامسونگ اگزینوس ۱۰۸۰ خواهد بود که قرار است مدتی دیگر معرفی شود؛ البته این تراشه در گوشی‌های میان‌رده استفاده خواهد شد و نباید آن را با تراشه رده‌بالای اسنپ‌دراگون ۸۷۵ مقایسه کرد. در حال ‌حاضر می‌توان تراشه جدید اسنپ‌دراگون را با تراشه Kirin 9000 گوشی میت ۴۰ پرو مقایسه کرد؛ تراشه Kirin 9000 هم با معماری ۵ نانومتری ساخته شده است. البته هواوی از هسته‌های قدیمی ARM برای این تراشه استفاده کرده است.

تراشه اسنپ‌دراگون ۸۷۵ به هسته‌های جدید Cortex-X1 و Cortex-A78 مجهز شده است. انتظار می‌رود تراشه پرچم‌دار سامسونگ، اگزینوس ۲۱۰۰ باشد که با هسته‌های جدید ARM ساخته شده است و به ‌نظر می‌رسد عملکردی مشابه اسنپ‌دراگون ۸۷۵ دارد. هر دو تراشه یک هسته Cortex-X1، سه هسته Cortex-A78 و چهار هسته Cortex-A55 دارند. انتظار می‌رود تراشه اسنپ‌دراگون ۸۷۵ به مودم X60 5G مجهز شده باشد.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد